wtorek, 7 kwietnia 2015

Kultowe relaksy wracają


Pokolenie obecnych 40latków doskonale pamięta czasy narodowego socjalizmu w Polsce. Czekolada na kartki, samochody za talony i w każdym sklepie kolejki. Ale w tych czasach było jednak coś, co wspominamy z nostalgią. Była to oranżada w woreczkach foliowych z cienką słomką, kulkowe lizaki zwane od popularnego wtedy filmu kojakami (kodżak) i hit ulicznej mody: korale z papieru toaletowego... Były też buty zimowe o nazwie relaks. Grube, pękate, z traktorem na podeszwie i z tworzywa sztucznego. Dzisiaj relaksy są produkowane ze skóry, a wnętrze wyłożono owczą wełną. Są fantastycznie lekkie i wygodne, i nigdy wcześniej nie miałam aż tak gorących kozaków! Podoba mi się jeszcze jedno, otóż nogi w tych butach się nie pocą. Prawdopodobnie dzieje się tak dlatego, że włosie wełny owczej wewnątrz buta ma naturalną wentylację, natomiast większość zwykłych kozaków posiada wyściółkę z pianki poliuretanowej lub innych tworzyw, które nie pochłaniają wilgoci.

Jeszcze jedna ważna kwestia w temacie relaksów.
Nosząc je, gdziekolwiek jestem w Polsce, zaczepiają mnie na ulicy ludzie, którzy bardzo ciepło wspominają swoje kozaki z lat młodości. Dopytują mnie gdzie kupiłam swoje, itp. Przedwczoraj na toruńskim rynku kobieta zapytała, czy moje buty są z minionej epoki (kupowane 30 lat temu), czy raczej nowe, ponieważ sama miała podobne, a pamięta, że były one "nie do zdarcia". W Warszawie miesiąc temu, mężczyzna zapytał czy moje kozaki są tak ciepłe i wygodne jak te z czasów komuny. Często widzę też podczas spacerów po Poznaniu, że ludzie oglądają się za moimi butami :) Kilka osób dociekało gdzie kupiłam relaksy i w jakiej cenie. No to wyjaśniam: obecnie tylko firma Wojas produkuje i sprzedaje nowoczesne relaksy w jednej cenie, niepodlegającej żadnym promocjom, przecenom i wyprzedażom. Mój model kosztował 399 zł.

Miejsce: Bulwar Filadelfijski, Toruń
Kozaki: Relaks firmy Wojas
Kurtka: Diverse
Torba: Coyoco
Spodnie: Calzedonia

12 komentarzy:

  1. Super blog ! :) Ja zaczynam,czekam na porady Wasze :) !


    Zapraszam do mnie :) ! http://kopgielmogielmodowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem 18 latką i tak to jest, że nie jestem w stanie pamiętać tego co było kiedyś, często moda się powraca :) wszystko zatacza koło, warto trzymać nasze skarby bo na pewno znów będą na topie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację :) ale z czasem tych skarbów moze się nabierać zbyt dużo

      Usuń
  3. wspaniałe miejsce na zdjęcia ;) cała stylizacja wygląda świetnie, pozdrawiam serdecznie http://creamshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda, Toruń to najpiękniejsze miasto na plenery fotograficzne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam kiedyś relaksy po bracie granatowe. Były naprawdę mocne, poszukam w sklepach, bo te Twoje pomarańczowe wyglądają bardzo estetycznie. Gratuluję bloga, jestem już fanką!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że moje relaksy również wytrzymają kilka lat :D

      Usuń
  6. Te relaksy są super, ale nie ma ich w sklepach. Szukałam też na wojas.pl i tam też ich już nie ma. Mogłabyś sprawdzić czy jeszcze będą? Chcę takie żółte

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdzałam i są w sklepach w Wielkopolsce. Zapytaj w najbliższym sklepie Wojas. Powodzenia

      Usuń
  7. Relaksy widziałam ostatnio w jednym ze sklepów Centrum Factory kliknij

    OdpowiedzUsuń

Komentuj i dyskutuj, chcę wiedzieć co myślisz o poruszanych przeze mnie tematach.
Zapraszam :)

KalinaKelma