piątek, 8 maja 2015

Co mnie śmieszy - rybołówstwo w bunkrach


Jeśli lubicie chodzić po bunkrach i zwiedzać stare fortyfikacje lub interesujecie się życiem nietoperzy, to z pewnością wiecie co to jest Międzyrzecki Rejon Umocniony (MRU)....

 Jeśli nie wiecie o co chodzi, koniecznie poczytajcie o budowlach militarnych XIX i XX wieku, których zostało jeszcze sporo w naszym pięknym kraju. Kiedyś, będąc nastolatką zwiedzałam je bez problemów, ponieważ w latach 80-tych nikt tego nie pilnował, wystarczyła latarka i wygodne buty. Teraz w bardziej niebezpiecznych lochach zamontowano kraty, a do innych podziemi możemy wejść z wycieczką i przewodnikiem bez dreszczyku emocji ;)
W Pniewie, na Ziemi Lubuskiej powstał kompleks turystyczny: małe muzeum, sklep z pamiątkami i postawiono kilka pojazdów z czasów II wojny światowej, a tuż obok stoi tablica z enigmatycznym napisem:


Brzmi śmiesznie, bo co ryby miałyby robić w bunkrach? Znam jeden gatunek zwany ślepymi rybami, które mieszkają w jaskiniach, ale tu ich nigdy nie widziałam. Zrównoważone rybołówstwo w bunkrach, to pewnie jakiaś innowacyjna, niszowa branża :)

Zapewne wytłumaczenie jest, ale nie ma go na tej tablicy, zresztą brakuje też kwoty współfinansowania UE, która powinna widnieć w takich miejscach. 
Poniżej kilka fotek z tej okolicy. Jeśli temat Cię zainteresował lub rozbawił, skomentuj, zalajkuj lub dołącz do tego bloga.

10 komentarzy:

  1. Lubię eksplorować bunkry, lochy i podziemia tak jak ty i byłem też kiedyś w pętli Boryszew. A w Kętrzynie też byłaś? To jest na Warmii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Kętrzynie mieszkałam w 1992r i przez cały miesiąc eksplorowałam Wilczy Szaniec. Wtedy można było wszędzie wejść, wspinać się na bunkry i wchodzić do nich. W późniejszych latach, gdy tam jeździłam, ze względu na bezpieczeństwo zrobiono muzeum ze ścieżką zwiedzania :)

      Usuń
  2. Ciekawie wygląda to miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post! Co powiesz na wspólną obserwację? Zacznij i mnie poinformuj, a na pewno uczciwie się odwdzięczę! Poklikasz w linki w poście? To dla mnie bardzo ważne - zrobię to samo u Ciebie! Mój Blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. No ja nie mogę!! :) byłam tam rok temu i nie widziałam tej tablicy, tych zasieków też wtedy nie było. Jakis mędrzec długo musiał dumać nad tym projektem unijnym, żeby bunkry zarybiać, hahahahaha!

    OdpowiedzUsuń

Komentuj i dyskutuj, chcę wiedzieć co myślisz o poruszanych przeze mnie tematach.
Zapraszam :)

KalinaKelma